ولادت حضرت حق مهدی صاحب الزمان مبارک
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

 

امام رضا عليه السلام فرمود: «لباس قائم (عج) جز پارچه ي زبر و خشن، و غذاي او جز غذاي ساده نيست»



پشت پرده روغن های صنعتی (روغن مایع امروز بدتر از روغن جامد دیروز!)
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->


 

 

معمولا نسل جوان امروز را نسل روغن‌نباتي خطاب مي‌کنند.در آینده نزدیک نیز کودکان امروز را جوانان روغن مایع نباتی دیروز خطاب خواهند کرد!

 در گذشته نه چندان دور کسي از مضرات روغن جامد مطلع نبود، اما نسل روغن‌هاي پرطرفدار جامد در حال انقراض است و بخش اعظم روغن‌هاي مصرفي، روغن مايع گياهي است. در اين بين روغن‌هاي مخصوص سرخ‌کردن نيز با ورودشان به بازار صنايع غذايي، به ما يادآوري کردند که روغن‌هاي مايع معمولي هم براي سرخ‌کردن و حرارت بالا توليد نشده‌اند. با وجود آنکه هنوز هم خيلي‌ها اعتقاد دارند روغن‌نباتي مزه غذا را بهتر مي‌کند، اما ديگر کمتر کسي است که براي سرخ‌کردن از روغن‌هاي معمولي استفاده کند. مدت‌زمان زيادي از توليد روغن‌هاي مخصوص سرخ‌کردن نمي‌گذرد و هنوز ابهام‌هاي زيادي در مورد نحوه مصرف، مواد تشکيل‌دهنده و کيفيت آنها وجود دارد.هر روز نیز ابعاد جدیدتری از مضرات این روغن ها مشخص می گردد.در آینده نزدیک نیز باید منتظر افزایش بیمارانی باشیم که همچون روغن نباتی جامد دیروز دلیل اصلی بیماریشان در اثر مصرف سالها روغن مایع امروز است.

روغن های خوراکی امروز روغنهای سردی هستند که بیش از اینکه کاربرد خوراکی داشته باشند کاربرد صنعتی دارند.در گذشته از این روغن ها در جلا دادن  در صنایع چوبی، تولید روغن چراغ، روان کننده برای موتورهای بخار در ترابری، تولید شمع  و... مورد استفاده قرار می گرفته.گیاهان این روغن ها بعضا سمی بوده که امروزه با اصلاحات ژنتیکی این روغن ها به روغن خوراکی تبدیل شده اند.(در ادامه اطلاعات بیشتری درباره این روغن ها به دست خواهید آورد)

 



شماها بچه هاي روغن نباتي هستيد!
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 

حتما از بزرگترها شنیده اید که مي گويند: شماها بچه هاي روغن نباتي هستيد! 

 

از گذشته مردم ايران روغن و کره حيواني مصرف مي کردند. با ورود روغن جامد توسط دستان پشت پرده استعمار به بازار ايران  کم کم که روغن حيواني کمياب و گران شد، روغنهاي نباتي جامد یارانه ای کوپنی جاي خود را باز کردند و توانستند بازار مصرف را از آن خود کنند. اولین کارخانه روغن نباتی هیدروژنه ایران در سال 1331 با ظرفیت ده تن در روز در شهر ری تأسیس شد.
   
 



خوردن گوشت این حیوانات مسخ شده جایز نیست!
  • مربوط به موضوع » <-PostCategory->

 در كتاب "من لایحضره الفقیه" [یكی از كتب أربعة شیعة] حدیث4197 آمده: خوردن چیزی از مسخ شدگان [ذیل] جایز نیست:

1-بوزینه